Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

zaterdag 7 januari 2012

Mochimochi

Jullie zijn ondertussen waarschijnlijk al gewend aan het woord Amigurumi (Japans) waar de gehaakte knuffeltjes mee worden aangeduid. Er is ook een gebreide variant die Mochimochi wordt genoemd (yep, ook Japans!).
Kijk maar eens hier: http://mochimochiland.com/blog/ . Op dit (engels) blog kun je ook een aantal gratis patronen vinden zoals van deze mini-vogeltjes.
perchingpigeons3
 http://mochimochiland.com/2010/06/free-pattern-tiny-perching-pigeons/
Er is ook een boek verkrijgbaar in Nederland (maar wel in het engels):
De meeste figuurtjes zijn wel op 4 of 5 naalden gebreid, maar als je kerstballen kunt breien, kun je dit vast ook wel!
nora_mobile

Geen opmerkingen:

Een reactie posten