Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

dinsdag 3 april 2012

Starsky and Hutch

Vanmiddag ben ik bij de breiclub in Goes geweest waar ik een hele leuke middag had. We hebben het stokhaken (of bezemsteel haken) uitgeprobeerd en het was heel erg gezellig! Natuurlijk was ik mijn foto toestel vergeten en ik moest foto's nemen met mijn telefoon. Dat lukt dan nog net, maar nu moeten ze nog op de computer en natuurlijk is het juiste snoertje kwijt...... Dames van de breiclub: jullie houden mijn foto's nog te goed - het was een hele leuke middag!

Mensen van mijn leeftijd zijn er mee opgegroeid (en ik ben nog heel jong, he!), met de televisieserie van Starsky and Hutch. Typisch jaren 70 met een grote rode auto en gebreide truien waren in TV series nog heeeeeel gewoon!


En toe zag ik deze theemuts, die dus Starsky and Hutch-tea cosy heet. Dat snap je meteen!!


Oh, zó '70-er jaren...... !


Je kunt het patroon vinden op Ravelry (kosten $ 3,00).


11 opmerkingen:

  1. Wat leuk! Spijtig genoeg ben ik geen theeleut. Maar is wel iets om iemand cadeau te doen. Bedankt voor de foto en de link.

    Groetjes,
    Jeanine

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha, geweldig! Gewoon omdat ik het ontwerp prachtig vind; de serie zegt mij niet echt wat, ik keek toen Swiebertje en Tita tovenaar :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk zeg is wel leuk zo om je theepot neer te zetten optafel met een jas aan.
    Goes is een geweldige stad kom er graag.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh..., wat schattig!! Zowel de kerels als de theemuts..., hahaha
    Echt heel leuk om te zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heeeeerlijk, wat vreselijk leuk, Jeanet! Jeugdsentiment, in de vorm van een theemuts! Fijn dat de breimiddag in Goes zo leuk was! Heb zelf ook een leuke 'Stitch and Bitch' meegemaakt in Haarlem, maar dat komt nog in een volgend logje. Liefs!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. O,ja ik vond die donkere zo leuk en die tea-cosy is al net zo enig!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Net als Minimoek was ik helemaal gek op die donkere. (ik weet nog steeds niet welke van de twee Starsky is en welke Hutch ;)
    Dank voor de 'jeugd'herinnering want ik ben ook nog niet zo oud, hihi.
    Leuk idee zo'n theemuts. Grappig toch dat breien op zoveel manieren van toepassing kan zijn!
    Zelf ga ik weer lekker verder aan mijn shawl. Het zonnetje komt heel voorzichtig door, misschien kan ik straks nog wel even buiten breien.
    groetjes Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dit is echt jeugdsentiment. Net als alle meiden in de buurt vond ik deze twee heren toen ook wel heel erg leuk. En die theemuts. Mmmmm, misschien toch de breipennen weer eens ter hand nemen. Maar ja, ik heb al zo veel onderhanden.....

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh die wil ik...die wil ik, maar helaas ik kan niet breien...pech, zou er ook zoiets zijn in een haakpatroon?

    Ja inderdaad jeugdsentiment, Stad en Land hebben we (mijn vriendin en ik) toen afgelopen voor zo'n 'Starskyvest', helaas nooit gevonden!

    BeantwoordenVerwijderen