Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

vrijdag 5 oktober 2012

Kust marathon

Morgen vindt in Zeeland de tiende editie plaats van de Kustmarathon. Van de website:


De mooiste en zwaarste marathon van Nederland.
Langs de Zeeuwse kust.
Door bos, over dijk en duin. Lopen in een schitterend decor.
Een marathon met diverse hoogte verschillen.
42.195 meter  klimmen en dalen.
Met andere woorden.
De moeite meer dan waard

De MarathonZeeland voert u langs schitterende kustgebieden in Zeeland.
Aan de ene kant aanschouwt u fantastische vergezichten over het Zeeuwse land met lieflijke plattelandsdorpjes.
Kijkt u de andere kant op dan is daar de Noordzee met in de verte een onmetelijke horizon die af en toe wordt onderbroken door passerende zeeschepen.



Het zal jullie niet verbazen dat het hardlopen aan mij niet is besteed (hoewel ik een ontzettende bewondering heb voor wie dit kan!), maar ik vind het altijd leuk om iets creatiefs te zoeken bij de (Zeeuwse) actualiteit. En dat vond ik....

De Engelse Susie Hewer loopt heel veel marathons, en breit ondertussen...!!!! Ja, echt waar!

hewer susie hewer

Ze heeft een record in het Guiness Book of Records met de langste sjaal gebreid tijdens een marathon (ze hoefde vast niemand te verslaan!). Met deze actie haalde zij geld op voor de Alzheimer-stichting in de UK. Dit is echt knap, ik vraag me af of we morgen breisters of haaksters tegenkomen :-)


Susie heeft een blog waar je haar kunt volgen : Extremeknittingredhead. Voor wie gaat lopen morgen: heel veel succes! En wie liever breit: ik ben morgen de hele dag open :-)

1 opmerking:

  1. Ongelooflijk. Hardlopen en ik gaan niet samen maar in vroegere tijden toen dat nog wel een beetje lukte kon ik niet eens op mijn horloge kijken en lopen tegelijk. Laat staan breien.
    Ik blijf het jammer vinden dan je zo ver weg zit. Kun je geen overplaatsing regelen? West Friesland is heel mooi, ook aan het water maar dan van andere afmetingen. Fijn weekend. Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen