Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

dinsdag 15 januari 2013

Winter

Het heeft gesneeuwd, en hoe! Vanmorgen lag er een heerlijk lekker prachtig witte deken over het dorp. Ik weet het, ik stond niet in die 1000 (zucht) kilometer file, manlief bracht de kinderen naar school, dus ik hoefde niet meer te doen dan mijn stoep sneeuwvrij te maken. Een heerlijk geluid, die sneeuwscheppen over de stoep. Opeens gaan mensen een praatje maken, iedereen wordt vriendelijker. Voor een dag misschien, maar dat mag de pret niet drukken. En de mopperpotten ben ik nog niet tegengekomen :-)

En het levert weer prachtige plaatjes op!


Ons winkeltje in de sneeuw


Dit hellinkje is behoorlijk link: er wordt niet gestrooid, geschept of geveegd. De sneeuw is platgereden, dus hier glibbert het!


IJskoude Klokken van Arnemuiden


Het wild-brei-paaltje voor de deur heeft nu een warme jas!



Miriam wou nog wel even op de foto met mijn laatste affo. Wat een prima decor voor deze warme kol en muts.!


Deze ruime kol is gemaakt van 3 bollen Butterfly van Scheepjeswol (à € 6,50). Voor de muts gebuikte ik er 1. 



  

Ik breide 10 naalden  tricotsteek, 10 naalden averechtse tricotsteek, en maar door... 30 steken opzetten op naalden 8.

Voor de muts zette ik ook 30 steken op en breide een lange lap in hetzelfde patroon. Af en toe rond je hoofd passen en afkanten. De naden aan elkaar naaien en aan 1 zijde samenrimpelen en vastnaaien. Ik ga er nog een heel klein boordje met een effen zwarte draad aanbreien, zodat de muts wat steviger op mijn hoofd blijft zitten.

Af en toe kijk ik eens naar buiten. Het sneeuwt nog steeds een beetje. Vanavond maar eens een heerlijk stuk gaan wandelen!



13 opmerkingen:

  1. Wat een plaatje, jullie winkeltje ziet er ook zo leuk uit. En wat een leuk fotomodel heb je toch! Hier vallen nu wat verdwaalde natte sneeuwvlokken. Elk jaar hebben we toch wel een paarw eken winter hoor en elk jaar kunnen we een paar dagen het erf niet af, ingesneeuwd. maar de vriezer zit vol en ik bak zelf brood dus dat komt wel goed. Ik heb nog geen mail gehad met wat ik je moet betalen???

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi die prachtige beelden.
    Hier in Belgie mogen we er ook van genieten.
    Ideale tijd om haakpennen en breinaalden te smeren.
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. leuke werkstukken laat je iedere keer zien! en vanmorgen nog de prachtige sneeuwplaatjes erbij...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk he Jeanet! Het geeft op een of andere manier ook rust vind ik zo, net of alle drukte en stress van alle dag eventjes niet plaatsvindt... Ga lekker genieten vanavond, veel sneeuwplezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijk die winter, als het dan moet dan maar goed met alles erop en eraan!
    Groetjes Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jeanet wat een mooie plaatjes, en ik weet waar leuk dit te zien. Fijne dag, en heerlijk wandelen vanavond.Lekker sneeuwballen gooien met de kinderen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig dat witte winterkleed. Lekker warme muts en col kun je nu zeker wel gebruiken. Als de mensen nu tegen jou paaltje aan glibberen dan hebben ze misschien wat minder schade dankzij jou. hihihi.

    Groetjes, dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ooo dat ziet er heerlijk uit. Als ik ooit in de buurt ben van Arnemuiden kom ik zeker naar je winkeltje kijken. Geweldig met die kleine straatjes. En je model mag er ook wezen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een mooie plaatjes! Vooral jullie winkel staat er prachtig bij in de sneeuw :-)
    Fantastisch dat het paaltje nog steeds zijn wildbreijasje draagt.
    Mirjam showt de set weer met flair; mooie meid, mooie set!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heerlijk vanavond lopen Jeanet! Knerpende sneeuw onder je voeten :-). Wat een leuke set heb je weer gemaakt. Komt heel mooi uit zo, op (en om) een mooi meisje in de sneeuw.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een schitterende plaatjes heb je geschoten van je winkel en jullie dorp. Sprookjes achtig.
    Ik had vandaag zelf ook vrij dus ik heb ook genoten van de witte wereld.
    Groetjes Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat ziet de winkel er mooi uit in de sneeuw. Dat geeft toch altijd weer een heel speciaal effect.
    Lekker warme muts en sjaal heb je gemaakt. Het staat Mirjam ook prima!

    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen