Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

maandag 24 juni 2013

Aardbeien!

Geloof het of niet, ondanks die regen en totaal gebrek aan zon haalde Ali vanmiddag een grote emmer aardbeien uit de moestuin. Het plukken van deze zoete vruchtjes is een avontuur op zich. Onze moestuin ligt een kilometer of 3 buiten het dorp. Met de auto kunnen we het bijbehorende veldje niet oprijden, we zouden er compleet wegzakken en nooit meer uit de Zeeuwse klei weg kunnen komen.


Dus gaan we op de fiets als het enigszins kan. Het plukken is ook een kunst op zich, de druilerige regen bleef maar vallen en het zool-oppervlak van de laarzen wordt alras 2 x zo groot door de zompige klei die er aan blijft plakken. Maar al die moeite is het waard: een hele grote emmer aardbeien!! Met wat gratis slakjes erbij, maar die hele moestuin is op dit moment een slakken-paradijs...


De eerste schaal is natuurlijk al verorberd... niets zo lekker als deze komerkoninkjes!
(de zomer moet je erbij denken).

En dan deze week ook nog maar een keer jam koken, h'm.... ik blogde al vaker over onze aardbeitjes, kijk maar eens onder deze link, dan vind je alle aardbeien-ideetjes van vorig jaar!
Deze blijft favoriet:


Een prima patroontje voor gehaakte aardbeitjes (Nederlands) vind je bij Haakidee, ook leuk voor aan je tas of sleutelbos! Superleuk met die kleine kraaltjes...



5 opmerkingen:

  1. Wat een avontuur! Je moet er wel wat voor over hebben om die zomerkoninkjes te plukken. Maar lekker zijn ze zeker! Wij hebben er vorig jaar van mogen smullen :)
    Leuk patroontje van Haakidee. Die gaat op mijn pinbord.

    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk. Wij genieten voornamelijk van aardbeien van de markt. Dit jaar hebben we welgeteld 4 aardbeien van onze planten kunnen halen. De vogels zijn er eerder bij. Misschien kan ik volgend jaar wel aardbeien haken om aan de potjes jam te hangen.

    Liefs, Evita

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat lekker, aardbeien uit eigen tuin, je moet er dus wel wat voor over hebben.
    Groeten, Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Niets is zo lekker dan aardbeien uit eigen tuin, heerlijk zoet.
    En dat aardbeitje ziet er ook al zo lekker uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk idee die aardbeitjes !! Met de schortenbont staat dat heel leuk.

    BeantwoordenVerwijderen