Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

woensdag 5 juni 2013

South Bay

O, wat hebben we dit heerlijke weer gemist!!! En wat voor effect heeft het toch op mensen, want opeens is iedereen veel gezelliger en vrolijker - of lijkt dat maar zo? Ik heb vandaag alleen maar goedgeluimde mensen ontmoet (en dat waren we vandaag heel wat!). En ik ben een beetje verlegen aan het worden van al die mensen die van zover eens even aan komen waaien. Apeldoorn, Hellevoetsluis, Antwerpen.... nou hoop ik maar dat het niet tegenvalt! Want mijn hoofd met ideeën is een stuk groter dan mijn winkeltje, hoor! In elk geval heb ik zoveel mooie, bijzondere dingen mogen zien en fotograferen, daar kan ik weer dagen blog mee vullen!

Deze mocht ik vandaag bewonderen: de South Bay Shawl


Een prachige gehaakte sjaal, gemaakt van 1 bol Unicat. Jaaaaaaaaa, het is weer binnen. Iedereen die heeft besteld krijgt binnenkort een pakketje of mail, en de rest ligt in de winkel. Een nieuwe bestelling is alweer onderweg, maar duurt ca. 14-21 dagen.


Deze SoutBay sjaal is gehaakt van de kleur Koraal (die is helaas even op maar is weer besteld). Je kunt bij deze omslagdoek prachtig het verloop zien van dit garen. Het patroon van de Southbay liet ik al eens eerder zien, o.a. hier.
Het patroon is eenvoudig, het komt van Lion Brand, hieronder vind je een teltekening en meer heb je eigenlijk niet nodig.

Slip Stitch = halve vaste
Chain = losse
Single Crochet = vaste 
Double Crochet = stokje

Je kunt oneindig lang doorgaan met dit patroon -of tot je bol op is! Deze sjaal is gehaakt op naald 4½ en precies 1 bol Unicat (900 meter).


Ik kon niet laten om de sjaal even buiten te hangen tussen de bloemetjes...


Oke, nu even weten wat ik nog in de winkel heb liggen?? Hier komt-ie:





19 opmerkingen:

  1. ik probeer dit patroon nu ook al een tijdje, maar bij mij gaat mijn shawl ineens aan de rechte kant ombuigen naar binnen toe... geen idee wat ik fout doe want ik hou gewoon het patroon aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoef je daar maar één bol voor te gebruiken? Verloopt die zo mooi van kleur? TOP zeg!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die bollen, oooooohhhhh, ik zit hier weer te kwijlen van al die mooie kleuren. Ik moet echt een keer bestellen, maar eerst de visserstrui afmaken......

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wow, wat mooi! Wat zul jij genieten van al dat moois dat er in jouw winkeltje wordt geshowd. Er wordt toch nog best veel gehandwerkt in Nederland en met die mooie kleurtjes is het echt een feest!

    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat is mooi zeg dat kleurenverloop. Ik krijg er gewoon zin in, maar het probleem is dat ik bijna nooit geen sjaal draag. Ik ga er maar eens een nachtje over slapen.
    Wat leuk dat je zoveel mensen ontmoet, lijkt me heerlijk.
    Groeten van Corrie.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Fantástico un clásico que ilumina como los rayos del sol besitos.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooie wol, en goede service, vandaag besteld morgen in huis, geweldig, en een complimentje voor de leuke creaties, die iedere keer op het blog staan, een plezier om naar te kijken.
    In de vakantie kom ik een keer naar het winkeltje, doen we een dagje zeeland.
    Groetjes van Mieke - Doggyfashion

    BeantwoordenVerwijderen
  8. mooie kleuren mr hoe geraak ik er aan teens prachtige sjaal

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Help! de rechte rand trekt helemaal bol....

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Help de rechte rand trekt helemaal bol .... hij moet toch recht blijven dacht ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een mooie sjaal!!
    Ik wil hem ook graag maken, kan ik nog zo'n bol bij je bestellen?

    Groetjes,
    Marijke Hogervorst.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Daar zal ik eens snel aan beginnen, nog voor het eind van dit jaar (2014).

    BeantwoordenVerwijderen
  13. super gaaf maar begin je nu aan de rechte kant of in de punt

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Misschien dat ik er over heen kijk, maar waar kan ik bestellen? Is er een link van de webshop?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bestellen kan per mail. dit berichtje is van 2013 - er zijn al weer zoveel kleuren veranderd! jaffari@zeelandnet.nl

      Verwijderen
  15. mag ik aub de afmetingen van deze prachtige omslagdoek ?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. je kunt dit patroon zo groot maken als je zelf wil. Met een bol unicat is het afhankelijk van je hand van halen, maar in elk geval royaal.

      Verwijderen