Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

maandag 23 september 2013

Boot Liners

De herfst is nu echt begonnen. Het omzwaaien naar af en toe lange mouwen, wat dichtere schoenen, warmer vest is noodzakelijk en vorige week sprong heel af en toe de verwarming al een keer aan. De bijkeuken en kapstokken steunen en kreunen onder al die verschillende schoenen, jassen, vesten, slippers, laarzen, regenpakken...we hebben het allemaal nog "nodig".

Helemaal hip deze winter zijn de kortere veter-laarzen, dus die staan op het verlanglijstje van dochterlief. En deze vond ik op het wereldwijde web:


DSC_9898

Het zijn niet meer dan "kokertjes" - een soort sokken-zonder-voet, maar erg leuk bij deze laarzen. Ze komen van de website van Pam Power Knits, de patronen zijn in het Engels. Maar als je op 4 naalden kunt breien kun je dit ook! Neem van een sokkenpatroon alleen het bovenste deel.

Je kunt ook patroontjes zoeken uit het boekje "Sokken brei je zo", waar verschillende patronen in beschreven staan.


De Engelse patronen van Pam Powers kun je kopen via Craftsy of Ravelry

DSC_9848




1 opmerking:

  1. He leuk! Ik had er vorig jaar al eens over geblogd, kijk maar hier : http://demerle.blogspot.nl/2012/10/boot-tops.html

    Dat wordt een warme winter voor onze benen!

    Groetjes,
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen