Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

dinsdag 26 november 2013

Puff.......!

Nee hoor, ik loop niet te puffen (ook wel een beetje, maar van mij ben je dat wel gewend): ik heb zoveel leuke dingen gezien met een puff-steek. (Dat steekje dat we ook gebruikten voor onze Japanse Kol).

8
(foto Facile Cécile)


Deze zag ik eerst bij Facile Cécile, een Franstalig blog met véél te veel mooie dingen.

Je kent dat wel, van het ene blog naar het andere en toen vond ik bij Cherry Heart nóg meer Puff-bloemetjes!


De mogelijkheden zijn eindeloos met dit lieve bloemetje, je vindt hier een uitgebreide Engelstalige tutorial (dus heeel veel foto's) van het maken van zo'n bloemetje én het maken van zeshoekjes er om heen.

En hier een uitgebreide fotobeschrijving van het verbinden terwijl je haakt!

(foto's Cherry Heart)


En niet vergeten, woensdag zijn wij een dagje gesloten!


8 opmerkingen:

  1. Wat ziet dat er leuk uit zeg maar wat een werk moet dat zijn om al die kleine bloemetjes aan elkaar te bevestigen. PPFFF...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hermosa florcita que la podemos emplear en tantos trabajos como nos imaginemos quedara siempre bello como tu cartuchera o ese almohadón fantástico muy linda idea besitos.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat is dát mooi, ga ik zeker eens proberen. Dank je wel voor de linkjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuk effect zeg die kleine bloemetjes.
    Ik zie er wel een leuke voorjaarssjaal in :)
    Ook leuk om met twee verschillende soorten garen
    te doen lijkt me.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lijkt me een goed plan Jellina, ik blijf je volgen :-)
      Ik ben altijd heel erg benieuwd waar jouw creativiteit jou en ons leidt....

      Verwijderen
  5. Heel knap die puff-steek, eentje om te onthouden alweer :-) de zoveelste, lijkt me inderdaad mooi voor vele projecten.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk, leuk, leuk! Ik zie bij dat etuitje ook een prachtige rits, waarvan het stoffen deel zo mooi bewerkt is dat je het juist niet wil wegwerken, maar wil laten zien. Heel handig!
    Weet je of dat in Nederland al te koop is, en waar?

    BeantwoordenVerwijderen