Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

woensdag 11 december 2013

Schouderwarmer

Soms is het best lastig om een winkel-aan-huis te hebben. Met een tussendeur ben je altijd zó op je werk en dus ook nooooooit klaar. Zeker niet in een week voor de Winterfair! Ik wil natuurlijk weer veel te veel in te weinig tijd. Dus ben ik elke avond nog lang bezig om van alles en nog wat te doen. Toch heeft een winkel naast je woonkamer ook wel voordelen, want ik ben er natuurlijk altijd, en je kunt ook prima huiswerk doen op een grote naaimachine in de buurt van mij!




Met zo'n behaaglijke schouderwarmer uit de winkel krijg je het niet koud. Deze schouderwarmer is een "rechte" lap, gebreid op 2 naalden 7-8. Door te werken met verkorte toeren krijgt deze een mooi ronde vorm. Aan de onder- en bovenkant is een mooie rand gehaakt.


Dit patroon komt uit een breiboek en mag ik dus niet op mijn blog plaatsen (copyrights). Maar als je de wol koopt/bestelt dan krijg je het uiteraard gratis bij de wol.


Wij breiden met 3 bollen Ambiance (à € 4,95) van Scheepjeswol, op dit moment heb ik deze kleuren: (maar er zijn er nog veel meer, bestellen van andere kleuren kan in overleg)




10 opmerkingen:

  1. oww wat staat die haar mooi!! en je ZIET dattie heerlijk warm is..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat zal lekker warm zijn!
    Ziet er leuk uit! (patroon bedoel ik( Ik houd wel van kabeltjes...
    Groeten,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk ja! Ik heb er laatst mijn zus blij mee gemaakt, en het patroon van de 'pelerine' (zoals ik het heb gedoopt) staat op Scribd. Die van jou heeft meer kabels, dat is eigenlijk wel leuker! Maar die van mij is dan weer sneller ;).

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wow, echt heel mooi! Je hebt er natuurlijk ook wel een heel geschikt model voor :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo die is mooi, en ziet er ook heel erg lekker warm uit. Ook de wol prachtig

    Groetjes Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jeanet, kun je uitleggen hoe de dubbele steek averecht in de teruggaande naad wordt gemaakt? gr carla aerts

    BeantwoordenVerwijderen