Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

dinsdag 7 januari 2014

Tannetje

Zo'n paar dagen vóór ons handwerk-café ben ik alweer druk in de weer om alles goed te regelen. De herinneringsmail voor de deelnemers van de entrelac-workhop is verzonden, een heleboel wol weer besteld, iedereen aangemoedigd om toch zeker even te komen a.s. zaterdagmiddag èn alle nieuwe werkstukken mee te nemen.

Zo neemt Anja haar nieuwste Tikkeltje Zeeuws-ontwerp mee:


Gebaseerd op het Schortenbontje Klaver.
De nieuwe telg in de familie van de handwerkpakketten: "Trui Tannetje". De trui wordt gebreid volgens de manier van de visserstruien in Scandinavische landen: brei het onderste deel van de panden en de mouwen los van elkaar. Plaats ze voor het borststuk op de goede volgorde naast elkaar. Brei vervolgens het borststuk en de hals in één keer.

Vanaf volgende week is dit pakket verkrijgbaar via Tikkeltje Zeeuws, en vanaf zaterdag in de winkel.

En er staat weer een grote stapel Unicat.........!

7 opmerkingen:

  1. Wat een schitterende trui!!! Zo'n bijzonder patroon. Wens je er veel succes mee.
    Fijne dag zaterdag. Je weet het wel Ik woon te ver weg...... helaas, maar ik verwacht wel een mooi verslag.
    Groet, Willemien.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow!!! Hij is schitterend!! Die Anja neemt dus heel wat mee zaterdag :-)))).
    Ik heb er zin in!
    Groetjes, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Nelleke, ja een auto vol :-). Kom je helpen dragen??

      Verwijderen
    2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

      Verwijderen
    3. Is kijken en voelen ook goed ;-))). En vergelijken: ben een stukje op weg met de Rowan sjaal en gebruik jouw kleurkeuzes als ik het even niet meer weet :-))). Dus sowieso bedankt!

      Verwijderen
  3. Wat is dat een schitterende trui!
    Lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Erg leuke trui zeg.
    Ik zou willen dat ik ook in de buurt woon zodat ik langs kan komen.
    Maar helaas ik woon ver weg in Zwolle.
    groetjes, Marianne

    BeantwoordenVerwijderen