Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

zondag 23 maart 2014

Sokken

Als je een fervent sokkenbreister bent hou je vaak restjes over. Een 100 grams-bol (4-draads) is groot genoeg om een paar sokken tot maat 46 te breien, en aangezien een aanmerkelijk deel van de bevolking op kleinere voet leeft heb je al gauw wat over.

Hier een paar leuke ideeën met meer kleuren (niet allemaal patronen, maar inspiratie)

Asymmetrical Hand Knitted Socks - Striped, Woolen, Natural
Super-leuk: asymetrische sokken, niet hetzelfde - maar wel een geheel!
(Bron: Etsy)
Deze komen uit dezelfde Etsy-shop:
Patterned Woolen Boot Socks - Undyed Natural Organic Handspun Wool Yarn - Hand Knitted

Ook verloop-garens kun je combineren!
264587165353283191892 Knitting 2 socks at once tutorial. The great thing is, shes using left over bits of yarn and gettting the socks to match by using this technique. Clever! by crazyknittinglady

Van héél veel verschillende restje (super!)
100_9521a

Met een basis van grijs èn een restje verloopgaren.
3. Favorite summer pattern - any kind of hand knit socks

En als je het echt niet meer weet: dit kan ook prima! (Bron onbekend)
If any knitter out there wants to use up those little pieces of yarn left over and make me some of these wonderful socks...oh my, how happy I would be! :-)

Met een klein accentje, mooi!

O, déze zijn mooi! Gratis patroon op Ravelry

Nou, nog eentje dan:
Gratis patroon op Ravelry


5 opmerkingen:

  1. Allemaal stuk voor stuk superleuke sokken, je zou zo wol nemen en naalden en eraan beginnen! Vermits ik altijd sokken bezig ben (als tussendoortje) heb ik er al een paar mooie uitgeprint voor "ooit" :-)
    Dankjewel Jeanet, grtjes, Rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oooh...mooi!! Wat een inspiratie. Sokken zijn altijd een superproject en zelfgemaakte zitten het allerfijnst! Ik ben begonnen met het haken van sokken. Een leuke uitdaging om de pasvorm goed te krijgen. Ik ben op de juist weg :) , want het eerste paar is af en die zitten prima (aldus mijn dochter).

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hartstikke leuk! Alleen.. ik vind het altijd zo vervelend om die verschillende kleurtjes zonder al te veel verdikkingen en knopen aan elkaar te krijgen, want vooral in sokken voel je dat zo snel. Heeft iemand nog een gouden tip?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Super gave sokken!! Misschien ook een idee om er 'geitenwollen' sokken van te breien? Mijn vader wil nog een paar. Helaas kan ik nergens de juiste wol voor dit soort sokken vinden. Zou dit garen een idee zijn?

    BeantwoordenVerwijderen