Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

maandag 21 april 2014

Kant

Wat een heerlijk bedenksel zijn die 2e feestdagen toch :-) In elk geval voor mij! Niet dat ik heel veel uitgevoerd heb, maar juist dát! Vrijwel iedereen vrij, even in een lage versnelling. Een beetje in en om het huis keutelen, rondje moestuin, warme koffie (je wilt de keren niet weten dat ik een kouwe bak drink...), tijd voor elkaar, tijd om even lekker te koken, h'mmmmmm ! Jammer dat dit geen hele week kan duren....

Ondertussen borrelt het in mijn hoofd al weer van allerlei nieuwe ideeën en plannen. Mijn dekentje is bijna af en hoewel ik nog wel een projectje of wat heb liggen, moet er nodig iets nieuws op de pennen. Ik kan weer niet kiezen... ik wacht nog even tot wat nieuwe garens binnen zijn - en dan...!

Dit wil ik zeker ook nog maken:



Een prachtige kant-sjaal in een niet te moeilijk patroon. Ik vond het via Ravelry, maar je kunt het patroon ook terguvinden op het blog Swatch Love. (je kunt daar ook een PDF vinden, zodat je het patroon makkelijk kunt uitprinten)

Het patroon is in het engels, maar als je een beetje meet hebt gebreid is het heel goed te doen met een vertaalschema. Bovendien kun je op you tube ook veel filmpjes vinden. Zoals "ssk" (slip,slip,knit)


De sjaal is gebreid met sokkenwol (of iets in dezelfde dikte), op naalden 4 mm. Het patroon is 13 steken breed, voor de sjaal zijn 39 steken op gezet plus 2 x 3 steken ( = 45) voor de rand die aan beide zijden telkens recht worden gebreid.



5 opmerkingen:

  1. Prachtig patroon! Echt iets voor mij ;) Wanneer weet ik ook niet, ha ha!
    Hee, fijn dat je zo genoten hebt! Tot gauw!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Alweer zo'n prachtige kanten sjaal Jeanet! Ze blijven maar bijkomen overal op het web, mijn lijstje wordt kilometerslang als dit nog lang zo blijft! Maar deze zou ik ook wel weer willen hoor, prachtig!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige shawl! Wil idd ook al een poos kant-breien. Maar kom er nog niet aan toe. Ooit nog eens.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een patroon om van te watertanden....

    BeantwoordenVerwijderen