Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

dinsdag 6 mei 2014

Ajour

Gisteren liep het - uiteraard - niet helemaal volgens de plannen die ik had gemaakt. Ik kon de verleiding niet weerstaan om plantjes te gaan kopen voor de tuin. Althans, veel tuin is het niet wat we hier achter hebben. Ooit, ooit heel lang geleden werd ons huis gebouwd op een dijk die het begin vormde van Arnemuiden. Niks meer van terug te zien, behalve flinke hoogte verschillen op ons achtertje. Met ook nog verschillende gebruikers en veel fietsen blijft er niet veel over wat tuin genoemd kan worden. Dus vul ik tegen de zomer allerlei potten met eenjarige bloeiers, zodat het er toch vrolijk uitziet als we buiten zitten. En dat deed ik gisteren dus - met het prachtige weer kon ik de verleiding niet weerstaan om de hele dag buiten te zijn. Dus is er wel wat anders blijven liggen......

Het patroon wat ik vandaag vond heeft een beetje vreemde naam nu ik zo in lente sferen ben, het heet Winter Haven en ik vond het op Ravelry (gratis, in Engels)


Hoewel het prachtige ajourpatroon in het Engels is, is het best goed te volgen. Er zit een duidelijk schema bij. Met een vertaallijst die je op internet kunt vinden is het prima te doen.

Het mooie van dit patroon is dat je ook makkelijk 2 of 3 patronen naast elkaar kunt breien, zo krijg je een brede omslagdoek, of een kussen, tas..... mogelijkheden te over.

De sjaal zoals boven is gebreid op naalden 4, maar je kunt uiteraard elk garen kiezen dat je wilt. Wees voorzichtig met gemeleerd garen: vaak valt het patroon weg door gebruik van veel kleuren.

4 opmerkingen:

  1. Heel erg mooi patroon, dit ga ik zeker opslaan en nog eens gebruiken! Thnx!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig ajourpatroon! Zou ik misschien ooit eens een kussen mee kunnen maken??? Wie weet komt het er nog eens van :-).
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een heel mooi patroon, lijkt me leuk om er een paar naast elkaar te breien!

    BeantwoordenVerwijderen