Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

vrijdag 15 augustus 2014

Afscheid...

Het is toch even wennen, deze weersomslag. Het is wisselvallig, af en toe buiïg, winderig, zonnig, van alles door elkaar - maar soms ook best frisjes. Ik besloot vandaag over deze mooie sjaal te bloggen, niet te dik - maar heerlijk voor koelere dagen.

Scarf2

Maar hoe gaat dat, de winkel, de klanten, het eten, de kinderen, de afwas, de boodschappen. Dus deze foto staat al een paar uur "in de wacht" en toen besloten we spontaan even in de auto te springen en naar het strand te gaan.....alvast een beetje, heel klein beetje afscheid van de zomer te nemen. Dat blogje moest wachten...

Want volgende week beginnen de trainingen weer, nog 1 weekje schoolvakantie, de schoolboeken komen binnen, en zo keren we langzaam maar zeker weer terug naar structuur en regelmaat. Maar nu nog niet!
Hup, nog even naar het strand waar de wolken en de zon met elkaar speelden. Een lekkere windkracht 5, beetje gezandstraalde voeten, en golven!



Miriam had zich voorgenomen om een duik te nemen! Hoewel er nog enkele mensen op het strand waren, waagde niemand zich in zee. Kindlief stapte desalnietemin moedig de golven in! (Beloofd daarvan geen foto's te plaatsen :-) ) Het zeewater is relatief warm, maar als je eruit moet....


Na afloop reden we nog even een rondje Walcheren. Tussen Domburg en Westkapelle kun je met de auto aan de zeekant van de dijk rijden, moet je beslist doen als je hier in de buurt bent!


Precies op tijd om de zon in de zee te zien zakken, nog een paar laatste foto's... We hebben elkaar beloofd om het vaker te doen - veel meer te genieten van ons heerlijke eiland.


Nog een laatste vurige groet, dág zon!


En nu komen we een beetje bij, worden langzaam warm. Toch dat sjaaltje maar weer opgezocht....

Scarf3

Ik vond deze op het blog van Little Cotton Rabbits, (de site van die lieve konijntjes). Het patroon heet Little Leaf en je kunt het gratis patroon vinden via Ravelry of via Sivia Harding. Het is een prachtig patroon als je voor het eerst gaatjes/lace wil gaan breien. In het engels, maar met een vertaallijst prima te doen!

Je kunt het patroon zo breed en lang maken als je wilt en kies een garen dat je aanspreekt. 


Zo vind je deze bij Avelinux op Ravelry

5 opmerkingen:

  1. Hoi Jeanet,
    Wat een prachtige foto's heb je gemaakt... die vuurrode wolken, echt zo mooi...
    Wat dapper van je dochter dat ze toch nog in de zee ging...
    En dat sjaaltje, wat ontzettend mooi, ik heb het patroon gedownload, maar ik weet niet of ik er uit kom hoor, zo in het engels... ik ga het beslist een keer proberen.
    Ik wens je een heerlijk weekend,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Als ik de moed kan vinden, ga ik deze eens proberen. Ik vind hem best mooi en dan in een mooi kleurtje voor het voorjaar (eerder toch niet af :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Volgens Piet Paulusma zitten we nu even in een dipje, maar krijgen we de zomer nog terug, we wachten maar af...... een prachtig patroon is het!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtig patroon!! Misschien ga ik dit wel breien van de Filigran!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtige foto's. Ja, wat een natuur!

    BeantwoordenVerwijderen