Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

woensdag 6 augustus 2014

Glitters

Het regent, lekker :-) Een mooie reden om vanmiddag thuis te blijven en wat te keutelen in het huis. Lanterfantende tieners ter wille zijn, wat fantaseren over nieuwe projectjes en zo .... en de nieuwe Glitterwolletjes aaien die ik deze week al liet zien.



Het kleine glittertje erin maakt het nog leuker! Hier zijn ze dan, we hebben een aantal dubbele en een paar enkele strengen. Het zijn geen grote aantallen, want het is zoooo arbeidsintensief om ze te maken. Maar dan heb je ook iets unieks!





De strengen wegen 100 gram/344 meter, en kosten € 14,95 per streng (2 passen nog in een envelop). Samenstelling: 74 % wol, 24 % polyamide, 2 % polyester (=lurex). Dat betekent dat je met deze wol dus prima sokken kunt breien, 100 gram is genoeg voor een paar vrolijke sokken tot ca. maat 40.

Je kan er natuurlijk nog veel meer leuks mee doen, zoals het haken van een Ponchette, de Trapjessjaal, een enkelvoudige Venster-ruitjeskol , maar ook een prachtige rand aan een sjaal zoals de Tulipa-sjaal of de Tender Sandstorm (in combinatie met effen sokkenwol).



Met 1 streng brei je een prachtige Miss Winkle , en met 2 een ruimere Trillian of een van de andere patronen van Martina Behm. 1 streng is ook genoeg voor een muts of polsmoffen. Het kleurverloop is kort, dus een "paar steken per kleur". De voorraad is dus maar beperkt - wie het eerst komt, het eerst maalt.... :-)



4 opmerkingen:

  1. Prachtige wol. Ik stuurde je een mailtje over de blauwgroene strengen. Die rechts op de derde foto in je bericht.

    Groetjes van Janny.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige wol alweer, maar ik durf hem niet meer te bestellen, heb nog zoveel liggen en moet binnenkort weer aan mijn hand worden geopereerd en dan zal ik zeker een maand rustigaan moeten doen, nu trouwens ook, heb teveel pijn anders. Dus, even niet :-( helaas.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Glitters... Dat moet mijn 5 jarig dochtertje zien. Als het maar glittert, dan is het goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind de groen/blauwe ook heel erg mooi, maar de glitters niet. :(( Jammer!

    BeantwoordenVerwijderen