Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

dinsdag 19 augustus 2014

Korter...

Je zal het ook wel gemerkt hebben, de dagen worden al behoorlijk korter! En vooral met deze buien kan 's avonds al vroeg de lamp aan als je nog wat wilt haken en breien. En naar binnen wil je wel met dit oer-Hollandse weertje. Maak het lekker gezellig binnen!


Kunnen je lampenkapjes wel een make-over gebruiken? Dan kun je ook de breinaalden pakken! Op de website van Garnstudio vind je een patroon voor deze kappen. Maar bedenk dat elke lamp anders is, dus een beetje passen, meten, rekenen en spelen met naalddikte moet wel om de hoes rond jouw lampenkap te laten passen. Een kap die min of meer recht loopt (iets taps kan altijd) is het makkelijkst. Hier blogde ik al eerder over lampenkapjes.

Mocht je eega toch zijn bedenksels hebben over je breidrift? Dan maak je een prachtig kapje voor hém, van een oud overhemd :-)


Deze vind je hier, mét uitleg! 

Ik laat het lampje even voor lief, ik loop hopeloos achter met mijn werk. Doordat het druk was in de winkel was ik nét te laat bij het postkantoor, en er werd weer van alles gebracht vanmiddag dat nog een plekje in de winkel moet krijgen.....



...en dan die projectjes die nodig afgemaakt moeten worden. Laat ik jullie maar geen foto zien van mijn ontplofte keuken - waar ga ik beginnen?????



7 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige lampen zo...wat een leuk idee...!
    En gehaakt kan ook natuurlijk...
    Succes met al je klussen nog vanavond,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. leuk die lampjes. Op mijn vakantie op de veluwe liep ik een brocante-achtig winkeltje in en daar stonden ook dergelijke lampjes.....helemaal hip dus.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haha, klinkt bekend!! Maar och morgen weer een dag..... ruimse!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een gaaf idee. Dit ga ik onthouden. We hebben geen lampenkappen waar dit bij zou kunnen, maar die kunnen ooit aangeschaft worden, nietwaar???

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Have a good ıdea...wonderful!
    I have follow your blog.

    http://gelincikzamanlari.blogspot.com

    Thanks for share

    se you...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Erg he Lizette, dat we meteen naar de unicat kijken? Maar ja, het is dan ook fantastisch garen! En wat een leuk idee die lampenkapjes!

    BeantwoordenVerwijderen