Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

maandag 1 december 2014

Jellina's Poncho

Je hebt 'm vast wel al voorbij ziet schieten op diverse facebookgroepen of op het blog van Jellina zelf. Wat een leuke poncho heeft Jellina gemaakt!

Foto

De poncho bestaat uit allerlei losse lapjes van verschillende kleuren die zo aan elkaar zijn genaaid dat het een kunstig vlechtwerk lijkt. 

Foto

De hele uitgebreide Nederlandse én Engelse beschrijving vind je terug op het blog van Jellina.
Ik denk dat de beschrijving haar net zoveel tijd heeft gekost als het maken/haken! Dik compliment en heel hartelijk dank aan Jellina, want ik denk dat vaak heel erg wordt onderschat hoeveel tijd het kost om een patroon te schrijven. Vandaag op Facebook mocht ik er ook weer van genieten, onder mijn zondags-genieten-sfeer-fotootje van gisteren met mijn nieuwe experimentje stond al vijf keer de vraag naar het patroon..... ik moet nog breien! En dat is precies wat ik lekker nog even ga doen... zodra het klaar is én zodra de wol geleverd is (dit zijn proefbolletjes) zal ik er uitgebreid over bloggen :-)




5 opmerkingen:

  1. Wat ziet dat er prachtig uit zeg! Heel apart.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wow, wat een prachtige poncho. Die verdient zeker een plaatsje op jouw blog!

    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Knappe poncho heeft ze gemaakt, echt vrolijk! En je sjaal had ik natuurlijk ook al opgemerkt Jeanet, echt mooi patroontje en zeker hele mooie wol!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wow, wat knap gemaakt!! Dit is echt 'haken voor gevorderden' ;)!! En ook heerlijk vrolijk tijdens deze sombere winterdagen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. So beautifull and original, I am happy you shared this lovelly Poncho in your blog, it will inspire me for my next poncho to crochet.
    FleurBelge

    BeantwoordenVerwijderen