Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

zaterdag 20 december 2014

Warme voeten

Die witte Kerst kunnen we dit jaar wel vergeten. (Hoe rouwig moeten we daarom zijn, met zoveel mensen die deze dagen onderweg gaan...?)
Echt winter is het dan ook nog niet echt, maar af en toe krijgen we best koude voeten. En als je straks misschien op je dunne kousenvoeten in feestkleding door het huis struint, kun je best een paar pantoffels gebruiken (past best bij je glitterjurkje hoor!).


Deze pantoffels/huissloffen zijn zó gemaakt en je kunt er mooi je restjes mee opmaken. Het Engelse patroon kun je gratis downloaden van Ravelry. In eenvoudige ribbels en makkelijk op maat te maken. Met een gehaakt accentrandje maak je ze af! Voor wat extra stevigheid kun je ook rond de enkel een boordje breien.


Ook bij Garnstudio/Drops vind je veel varianten voor sloffen en pantoffels, gehaakte en gebreide.
Voor dikke en dunne naalden, voor elk wat wils. 


2 opmerkingen:

  1. Die zullen vast en zeker lekker warm zijn. Naar een heel oud patroon denk ik, want mijn oma maakte deze vroeger al toen ik nog klein was. De hele familie liep in deze sloffen... Heerlijk was dat....
    Ik wens je een heel fijne zondag,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is het leuke! Sommige patronen zijn gewoon tijdloos :-)

      Verwijderen