Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

zaterdag 21 november 2015

Knus

Hoor de wind waait door de bomen.... en giert door de straat, rond de kerktoren en de volgende bui lijkt binnenkort weer te gaan vallen. Ik ben heel blij dat iedereen hier weer veilig binnen is, en ik bedacht ook net dat het soms helemaal niet erg is dat er dingen voorbij gaan in het leven: ik was absoluut niet jaloers op de papa's en mama's die op ijskoude kades en havens Sinten en Pieten hebben verwelkomd. (fijn dat sommige dingen niet meer hoeven)

Het is tijd om binnen te zitten, met een heerlijk kopje Herfst-thee en een chocolade truffel van Sjokadoo. Mijn breiwerkje erbij en dan is het goed! Heerlijk knus.....


Eigenlijk hoort er dan nog zo'n prachtige, knusse beker-warmhouder bij.....! Je vindt het patroontje op deze website. Omdat er zelden een beker of mok dezelfde maat heeft is vooral de teltekening belangrijk, de rest moet je een beetje zelf uitrekenen...

Deze zijn ook leuk, gemaakt met restjes Rowan Felted Tweed
(uit een Rowan uitgave)


Misschien moet ik voor de komende winteravonden maar deze Theemuts gaan maken?
Patroon (engels) vind je hier

Start your Christmas crafting early with our festive tea cosy and baubles

En deze blijf ik ook erg leuk vinden:

(patroon te koop in Engels en Nederlands via Etsy.

Mijn Frambozen-cake met-witte-chocola roept dat-ie uit de oven wil, ik wens jullie nog een fijn weekend!

3 opmerkingen:

  1. Oooh, wat een leuke bekerwarmers. Komen zeker op het to-do lijstje.
    (al vraag ik me altijd af hoe handig die dingen zijn!)
    Wat weet je telkens een geweldig leuke dingen te vinden op internet. Dank je wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke en warme aardigheidjes laat je weer zien :-)
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je cake ruikt superlekker tot hier Jeanet, kunnen we misschien komen proeven??? haha, een beetje ver lijkt me. De bekerwarmers zijn geweldig, maar de theemutsen vind ik nog leuker!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen