Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

donderdag 12 mei 2016

Schaapjes

Het is vijf uur en zoooooo stil vandaag! Iedereen zit natuurlijk in zijn tuintje te haken of breien en geniet van het mooie weer. Of houdt zich koest omdat dit heerlijke weer ook best een beetje sloopt. Althans mij. Wat ik natuurlijk niet hardop durf te zeggen, want wie mekkert er nu over dit zomerse weertje. Maar mijn lijf - niet meer het jongste - protesteert een beetje. De overgang van vorst en sneeuwbuien naar meer-dan-zomer gaat niet meer soepel. Slapen is best een crime met die warme nachten en alles doet een beetje zeer. En als het dan ook niet druk is in de winkel lijkt het wel alsof er helemaal niets meer uit mijn handen komt. Wat uiteraard weer een soort schuldgevoel oplevert (calvinistisch opgevoed, hè!) - hoe complex kun je zijn! Voer voor psychologen :-)

Gelukkig kwam Ilse langs en samen hebben we heerlijk zitten brainstormen over het Brei- en Haakfestival! Dat wórdt toch leuk :-) Vanaf nu ben ik al druk aan het voorbereiden en gelukkig heb ik al hulptroepen verzameld.

Dus was ik uitgemekkerd en kreeg ik weer energie. We ontdekten dat ik ook deze schattige schaapjes nog niet heb laten zien:



Deze schaapjes zijn gezaagd van sloop- of steigerhout en kregen een wollen jasje van Eco-wol.
Deze wol Bio komt van Borgo de´ Pazzi uit Italië en is heerlijk om mee te werken. 

Bio is een 100 % wollen draad 50 gram/90 meter en is superzacht. Ook erg geschikt voor woonaccessoires zoals kussen e.d. Alleen verkrijgbaar in echte schapenkleuren, voor slechts 3,10 per bolletje. Bij aanschaf van 3 bollen krijg je het patroon voor het schaapje erbij.

Nog meer schapen? Dit is zó´n leuk kussen! Je kunt het gratis patroon vinden bij Purlsoho (Engels).
Door het gebruik van verschillende garens kun je het patroon groter of kleiner maken.

bobble-sheep-pillow-gg-600-2







10 opmerkingen:

  1. Heb er ook wel last van hoor!! meeeeehhhhh. hihihihi. Wat zijn die schaapjes schattig.. Ga ze maar niet tellen anders val ik in slaap.

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je bent er nog vergeten bij te zeggen dat je schaap
    ook echt naar schaap gaat ruiken!
    Ik vind het heerlijk ruiken en steek nog regelmatig
    mijn neus in zo'n bolletje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dit zijn echt heel lieve schaapjes...
    Fijne avond,
    liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoe toepasselijk :) Gisteren net drie zakken vers geschoren schapenwol opgehaald op de boerderij en vanmiddag heerlijk zitten kaarden; het hele huis en de tuin 'ruiken' overweldigend naar schaap! Héérlijk :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat zijn leuke schaapjes zeg!! Multi-crea, figuurzagen en breien ;-).
    Dat prachtige schaapkussen van Purl soho staat ook al bij mijn favorieten. Echt heeel leuk!
    Lieve groet, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Eerlijk gezegd vind ik het niet zo heel erg dat het morgen zo'n stuk koeler wordt. Dus mekker ik ook nog even met je mee ;-). Leuke schapen laat je ons zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. hele leuke schaapjes! Ook het schaapkussen is supermooi!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat mooi!
    De overgang van winter naar lente was ook wel erg abrupt. Valt ook niet mee. Het slaat iedere keer zo om.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Super leuk schaapjes van sloophout. Heb je nog 3 bollen Eco-wol en zit daar brei en houtpatroon van schaapje bij? Geesje

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, het is er nog steeds! Je kunt altijd even mailen voor een bestelling.

      Verwijderen