Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

dinsdag 19 juli 2016

Zeemeeuw

Zooooooomer!
En hoe :-) Komen jullie nog tot iets?
De overgang is wel weer heftig, maar wees eerlijk - die uitbundige zon! Die lange zwoele avonden, buiten eten, parasols die opeens toch nog van pas komen, wasjes die al droog zijn voor je ze hebt opgehangen. Dat is toch genieten?
En ook zweten, dikke voeten, slecht slapen, en nauwelijks klanten vandaag. Wie gaat er nu naar een wolwinkel? Dus doe ik ook maar rustig aan. Manlief niet hoor, die wordt steeds actiever naarmate de temperatuur stijgt. Ook zijn temperament stijgt evenredig :-)

Geniet er maar lekker van, het duurt maar 2 dagen. Dus ik durf best te bloggen over een mooie sjaal met de naam Seagull - Zeemeeuw, het kan overmorgen zomaar 10 graden kouder zijn. Om toch maar dicht bij het Zomer in Zeeland-gevoel te blijven :-)


Hier gemaakt van katoen, maar uiteraard is elk soort garen mogelijk. Je vindt het patroon bij MyUpperPenthouse in het Engels, en hier in het Duits. 
Je kunt varieren met kleuren, garens en maten. Het garen dat gebruikt is is vergelijkbaar met Cotton 8 qua dikte, het hele patroon is gebruik gemaakt van halve stokjes.


Foto´s en idee: My Upper Penthouse



7 opmerkingen:

  1. Hey Jeanet,
    OH my, wat een leuke sjaal. Echt super gaaf. Bedankt voor je inspiratie, zoals altijd. Geweldig hoe je telkens weer van die leuke ideeën tevoorschijn haalt :-).
    Fijne avond.

    Lieve groetjes,
    Emily
    (casacreaemilia.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Jeanet,
    Ook hier in Simonshaven is het eeeerg warm, maar we gaan niet klagen, we wilde zomer, nu hebben we zomer. Met charmes van dien.
    En zoooo herkenbaar, de opvliegers, de dikke voeten, blij dat ik niet de enige ben, haha.
    Bedankt weer voor de ideeën , hoewel het nu vooral kijken is en niets doen.
    Groetjes Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ook hier in Belgica errug warm maar ik blijf gewoon lekker sjaals haken :-)

    Liefs
    Marjo

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja, je wordt vrolijk van de zon, maar het is hier ook stil zitten, niet te veel bewegen en zoals je zegt, na woensdag wordt het weer minder. Mooie kleuren van de zee meeuw sjaal. Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Goed dat je het rustig aan doet. Het is niet vaak zo warm in ons land. Het is heerlijk weer om met een hakwerkje in de schaduw te zitten, liefst op een plekje met een beetje wind. Deze zeemeeuwsjaal lijkt me juist nu heerlijk om te haken.
    Wordt het kouder, dan denk je met deze zeemeeuwsjaal terug aan deze mooie dagen.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ook hier veels te warm, gelukkig hebben we airco nu! En dus binnen schuilen met de rolluiken dicht voor de zon. Prachtige sjaal in hele mooie kleurtjes!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Haha, ja hier ook warm, maar dat willen we toch in de zomer? Heerlijk lang buiten zitten ja, dat was al lang geleden... ik heb m'n zomerse gehaakte jurkje bijna klaar. Deze sjaal is ook erg leuk zeg, erg praktisch in het dragen denk ik. Ik hou m in gedachten!
    Groetjes uit Zwolle

    BeantwoordenVerwijderen