Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

dinsdag 11 oktober 2016

Vergeten pareltjes!

Koud he? Dat is toch even wennen: vanmorgen was het op veel plaatsten krabben van de autoruiten en drie weken geleden stonden we nog in onze korte broek boodschappen te doen :-)
Holland op zijn best, hoor (hoewel manlief en na 25 jaar nog maar moeilijk aan wennen kan).

Nu kan ik weer met een gerust hart bloggen over mutsen. Ik heb wat vergeten pareltjes opgezocht!

Muts met slangenmotief (Arnemuiden)


Vissersmuts Vlissingen

Vissersmuts Yerseke

Zeeuwse Bontmuts (Schortenbont)

Zeeuwse Bontmuts met dubbel boord

Image result for muts bommenede
Muts Bommenede (in 4 maten!)

 Baret Hulst

Muts Zierikzee

Met deze Zeeuwse Mutsen dus echt nooit meer koude oren! Al deze pakketjes zijn nog steeds in onze winkel te koop, maar ook via Tikkeltje Zeeuws en via de mail. Al deze mutsen liggen ook in onze winkel, waar je ze in het echie kan bewonderen.

Nóg een vergeten pareltje wil ik jullie noemen! Morgen beginnen hier de Herfstsfeerdagen, waar ik al over blogde. Maar één pareltje ben ik vergeten te noemen. Op de Markt vind je nl. 't Steigertje, te vinden in een hele oude timmerwerkplaats (op deze foto van 100 jaar geleden lijkt er zelfs weinig te zijn veranderd).


Bij 't Steigertje vind je echt hele mooie handgemaakte, unieke meubels en accessoires van (steiger-)hout. Unieke werkstukken, ook op maat en op verzoek!




Elke keer vind je er weer nieuwe dingen, maar het wordt nog mooier als je de werkplaats erbij ziet waar alles ambachtelijk wordt gemaakt.




't Steigertje is maar heel af en toe open, maar speciaal voor de Herfstsfeerdagen kun je er deze week terecht op woensdag- en donderdagmiddag en op vrijdag de hele dag. Je begrijpt wel dat ik jullie dit pareltje niet wilde onthouden!
Wil je op de hoogte blijven van de activiteiten van 't Steigertje? Volg dan de Facebook-pagina.



Iedereen is van harte welkom!

4 opmerkingen:

  1. Dat is écht een verborgen juweeltje, Jeanet ;o) Ik kom toch regelmatig op jullie Markt, maar had deze werkplaats en winkel nog nooit gespot!! En... ik probeer zeker binnen te stappen volgende week, het ziet er geweldig uit!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Moet je wel déze week (nog) een keer komen hoor! Het begint morgen al :-)
      En het is zéker iets voor jou!

      Verwijderen
    2. Je hebt het nu ruimschoots goed gemaakt, wat een leuke dingen in
      t Steigertje

      Verwijderen