Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

vrijdag 20 januari 2017

Sneeuwvlokken

Hier in het zuidwesten maken we niet zo heel veel kans op écht winterweer. Als in het noorden of oosten van het land iedereen al zenuwachtig wordt en de schaatsen uit het vet worden gehaald, dan ligt hier soms nog niet eens een vliesje op de plassen. Koud is het overigens wél!
Ik mag wel graag een pak sneeuw hebben in de winter (ik weet het, ik hoef de deur niet uit - ik heb makkelijk praten). Helaas moeten we er nog op wachten. Deze kol met sneeuwkristallen compenseert een beetje.....


Dit prachtige patroon koop je via Ravelry. Het is gebreid in de Fair Isle techniek met sokkenwol.

En als je er niet genoeg van kunt krijgen, dan brei je deze sokken er ook nog bij!


Ook dit patroon is te koop via Ravelry. Beide patronen zijn in het Engels maar met schema's. 

Kristallen genoeg dus, nu die sneeuw nog......!

2 opmerkingen:

  1. ik hoop dat de sneeuw wegblijft...in breiwerk mag het prima.... :):)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ahoj , tak to u nás v Čechách bylo letos moc sněhu - od ledna do 19.2.. Už se také těšíme na jaro. Byly takové mrazy, že už takové dávno ne - kolem 15ti stupňů, někde mius 20. To nebývá u nás zvykem.
    Máte nádherný blog, jste moc šikovná! Zdravím Libuš F.

    BeantwoordenVerwijderen