Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

woensdag 8 februari 2017

Hartjes

Volgende week is het Valentijnsdag. Vroeger nóóit van gehoord, nu een niet-te-missen-dag (net als Halloween, Black Friday, Blue Monday en the-fourth-of-july komt vast ook nog wel een keer...).
Mocht je iemand die je lief is willen verrassen: deze sokken zitten vol liefde!

Afbeeldingsresultaat voor garnstudio valentine socks

Je vindt het patroon hier

En met deze muts maak je het natuurlijk helemaal! Patroon is te koop op Ravelry.


En ons sokkenpatroontje `Zierikee` kunnen zéker door voor Valentijnssokken! Het pakketje bestel je hier (mailen mag ook).

Afbeeldingsresultaat voor sokken zierikzee


6 opmerkingen:

  1. Mooi allemaal. Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hahaha Jeanet, dat roep ik ook altijd: dat wij hier ooit ook nog de 4e juli gaan vieren!!! Heeft niemand meer een idee van eigen identiteit :-D!!
    Maar je hartjes-ontwerpen zijn heeel leuk, die Valentijn mag blijven :-D!
    Liefs, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Waarom zo negatief toch altijd? En wat is er mis mee om Halloween te vieren of Valentijn? De wereld wordt kleiner door internet en het makkelijker reizen, dus raken gebruiken meer bekend over de wereld en raken patronen via Ravelry meer verspreid over de wereld. Daar is toch niets mis mee, wát is daar nou mis mee? Vroeger gaf men in Duitsland en andere omliggende landen cadeautjes met de kerst. Later raakte dat ook hier steeds meer gewoon. Daar werd destijds ook over gemopperd en geklaagd, nu vrijwel niet meer. Nu wordt er dan weer geklaagd over nieuwe gebruiken die overwaaien. Ik snap het probleem niet, echt niet. Heb je geen zin om mee te doen dan doe je het niet. En al die mensen die er wel zin in hebben kopen misschien wel dat leuke sokkenpakketje bij je. Dat is dan toch helemaal mooi?

    Ik vind de sokjes geweldig, zou er bijna voor de eerste keer gaan sokkenbreien :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, ik geloof niet dat ik een oordeel vel of iemand het moet vieren of niet - ik constateer alleen dat we er vroeger niet van hebben gehoord! En het is vast goed voor de economie :-)

      Verwijderen