Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

vrijdag 21 april 2017

Mandala's

Gisterenavond hadden wij weer onze twee-wekelijkse brei- en haakclub. Het is altijd een gezellige boel, er wordt - naast gebreid en gehaakt - ook veel gelachen. Uiteraard inspireren en helpen we elkaar en brengen we elkaar op nieuwe ideeën.
Zo haakte Cathérine deze veelkleurige mandala's:


Het patroon komt van Arne & Carlos (veelzijdig, deze mannen!) en is hier gratis in het Nederlands te vinden. Je maakt er bijvoorbeeld een vrolijk (tuin-)kussen van.
De mandala's worden gehaakt van Catania. Deze katoen verkopen wij al zolang we onze winkel hier hebben. Van alle katoentjes vind ik dit de beste, erg geschikt voor dit soort projecten, amigurumi's, pannelappen en nog veeeeel meer. Het is verkrijgbaar in zo'n 90 verschillende kleuren.


Heb je de smaak te pakken? Dan haak je er gewoon nóg eentje! Dit patroon vind je hier.

foto van Schachenmayr-NL.

Voor de volgende brei- en haakavond geldt: deze is op WOENSDAG 3 MEI (dit in verband met Dodenherdenking op 4 mei), Je bent van harte welkom vanaf ca. half 8!



2 opmerkingen: