Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

donderdag 4 mei 2017

Vestje

Als breiliefhebbers kunnen we de laatste tijd rekenen op support uit koninklijke hoek. Koningin Máxima hield de breinaalden op Koningsdag vast alsof ze elke dag een paar naaldjes breit en van de week werd de jonge Britse prinses Charlotte gefotografeerd door haar moeder in een doddig gebreid vestje. Het vestje werd prompt gegoogled en was vervolgens overal uitverkocht.


Maar niet getreurd, een patroon van een dergelijk (baby)vestje kun je gewoon vinden op Ravelry waar je het al 10 jaar gratis kunt downloaden! 😊 (Het was gisteren het meest bekeken patroon op Ravelry, haha!)
Ik blogde er al eens over in 2012. Het patroon is ook in het Nederlands vertaald.





2 opmerkingen:

  1. Wie weet is het wel gebreid door een oma of ander familielid :-D Maar las dat het uitverkocht was. Wie weet gaat men in Engeland nu ook massaal breien :-D

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Danke, danke, danke!!!! Dieses wunderschöne Jäckchen hat mir sofort gefallen als ich das Bild in der Zeitung gesehen habe!!! Und ich dachte mir daß ich das Muster doch irgendwie aufschreiben und ausprobieren will. Jetzt freue ich mich, daß ich mir die Arbeit sparen kann, Wolle hab ich genug und ein Enkelkind in Sicht ;-) ;-)
    Und DANKE Jeanet für Ihren wunderschönen Blog den ich immer lese!! Irgendwann komm ich auch mal in Ihrem Geschäft vorbei wenn ich wieder in Urlaub in Cadzand bin! Hoffentlich ist dann nicht geschlossen;-)
    Liebe Grüße von Annette aus Süddeutschland

    BeantwoordenVerwijderen