Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

vrijdag 22 december 2017

Simpel

Tjonge, de uitdrukking "donkere dagen voor Kerst" zijn wel héél erg van toepassing deze dagen. Je kunt het vocht bijna snijden en het wordt nauwelijks licht vandaag. De kunstverlichting in alle soorten en maten steekt er schril bij af. Het is een rare week, in mijn beleving. De drukte voor Kerst (alsof er geen dagen erna meer komen), de "gemaakte"gezelligheid, de harde werkelijkheid van het dagelijks leven - alles bij elkaar gegooid in een paar dagen.
Dit jaar heb ik wat moeite met al die vrolijkheid en gezelligheid - al dan niet echt. Veel dingen zijn gebeurd: overlijden van dierbaren, zorgen om gezondheid, aangrijpende verhalen van mensen om ons heen. Maar dat is uiteraard niet alleen bij ons. We gaan proberen om met elkaar een zinnige, gezellige Kersttijd te maken!

Morgen zijn we nog open, maar we sluiten wat vroeger: om 13.00 uur gaat de winkel dicht. Dan ben ik nog even in de gelegenheid wat vergeten boodschappen te doen. Volgende week zijn we weer gewoon open vanaf woensdag t/m zaterdag. We gaan wel iets later open, om 10.00 uur.


Natuurlijk heb ik nog een mooi ideetje opgezocht voor jullie. Simpel - maar dat zijn vaak de beste 😉! Deze sjaal kun je maken met elk soort garen, pas je naald en steken aantal aan. Maar het bijzondere randje in accentkleur maakt het!
Het gratis patroon is te downloaden via Ravelry. Het is Engels, maar het idee is zou eenvoudig dat je er nauwelijks een beschrijving bij nodig hebt. Wat héél handig is: een filmpje over het breien met 2 kleuren!


Foto's en idee: Ravelry Espace Tricot






3 opmerkingen:

  1. Ik wens jou ook hele fijne kerstdagen samen met je gezin! Heb het goed met elkaar!
    Groetjes uit Amsterdam van Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hele fijne, gezellige, dagen met je familie, even zonder zorgen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hele fijne feestdagen gewenst voor jou en je familie.

    BeantwoordenVerwijderen