Welkom op dit blog! Ik ben Jeanet Jaffari-Schroevers en mijn passie is breien en haken. Voor onze handwerkwinkel kom ik zoveel ideeën en patronen tegen, die kan ik nooit allemaal zelf uitvoeren! Daarom ben ik in 2012 dit blog begonnen - om te laten zien hoe leuk breien én haken is. Regelmatig komt er een item bij, vaak met patroon of links zodat je direct kunt beginnen. Ik probeer voor elk wat wils te zoeken, moeilijk en makkelijk, voor jong en oud, haken en breien. Natuurlijk ben je van harte welkom om onze stenen winkel in Arnemuiden te bezoeken. Openingstijden wo-vrij 9.00-17.00, za 9.00-16.00 uur. Let op: op vrijdag ben ik er zelf niet, Ali neemt de honneurs waar!

vrijdag 9 februari 2018

Nooit genoeg

Buiten was het nogal winter vandaag. Guur, nat, sneeuw en koud. Geen ingrediënten voor een overvolle winkel maar dat gaf de gelegenheid om wat op te ruimen en te puzzelen waar al die zomerse draadjes straks heen moeten. Tijdens mijn rondjes in de winkel aaide ik af en toe zo'n nieuw strengetje. Heerlijk zacht garen zit erbij!Linnen, Katoen met zijde, Viscose - allemaal prachtige draadjes voor de zomer. Ze liggen nog niet op hun plek hoor (maar als je langs komt mag je ook in de dozen graaien), laat staan dat ik ze al in de webshop heb staan. Héél even geduld nog!


Hier ben ik héél erg blij mee. Ik ben vaak aan het klunzen met het nemen van foto's van de bollen en kleuren komen vaak totaal niet goed over. Met wat hulpmiddelen gaat dat vanaf nu vast beter. (Ik blijf een amateur-fotograaf hoor!)
Maar zo krijg ik wel zin in de lente!


Binnenkort neem ik ook de handgeverfde strengetjes nog even onder handen (wat er van over is). Die verdienen echt betere foto's. Kijk hieronder even naar "voor" en "na".

  

Afijn, zo gaat een dag snel om, natuurlijk. 

Vandaag nog 2 leuke ideetjes in combinatie met kinderboeken. 
Allereerst Rupsje nooitgenoeg, langzamerhand een klassieker onder de prentenboeken.

Afbeeldingsresultaat voor rupsje nooitgenoeg

De link naar het patroon vind je via Freubelweb.

En deze is ook erg leuk!
Gonnie het Gansje van Olivier Dunrea (org. Gossie and Gertie)
Afbeeldingsresultaat voor gonnie het gansje


De patronen van Gonnie en Gijsje vind je bij Haakhooked.



4 opmerkingen:

  1. Hai Jeanet, Gonnie en vriendjes heb ik al verschillende keren mogen haken in opdracht van de kleuterjuffies. Zij gebruiken de knuffeltjes in de les (ook in combinatie met het boek). Het is zo leuk hoe de kindjes hier op reageren.
    Groetjes, Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind dat ook geel leuk om een knuffel bij het boek te haken. Heb ook een Gonnie gehaakt en ook Kikker. Je kunt echte professionele mooie foto's maken hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke ideetjes!
    En ik kreeg op m'n verjaardag ook zo'n fotostudiootje, wel een kleinere, geloof ik. Je motiveert me wel om daar wat mee te gaan doen! Groot verschil inderdaad!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Geweldig mooie garens. Hiermee kun je echt mooie foto's maken, zelf ben ik alsmaar aan het klunzen, zijn de kleuren niet mooi of de achtergrond matcht niet, enz....

    BeantwoordenVerwijderen